Elektroterapi

electroterapi

Elektroterapi Nedir?

Elektroterapi yöntemi, elektrik akımlarının vücut üzerinde uygulanması sonucunda kas spazmları, kas iskelet travmaları ve eklem rahatsızlıkları gibi farklı hastalıkların tedavi edilmesine yardımcı olan bir tedavi yöntemidir.

• Ultrason Elektroterapi Yöntemi: Ultrasonun verdiği mekanik titreşimler sayesinde vücuttaki dokuların daha aktif biçimde iyileşmesini sağlamaktadır.
  • Darbeli Kısa Dalga Tedavisi Elektroterapi Yöntemi: Bu tedavi, insandaki yumuşak doku zedelenme ve yaralanmaları üzerinde vücudun daha hızlı iyileşmesini sağlayan bir yöntemdir. Manyetik alanlar ve elektriksel alanlar kullanılarak bu yöntem uygulanmaktadır.
  • TENS Elektroterapi (Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu): İlaçsız şekilde uygulanan bir ağrı kesici yöntem olarak kullanılır.

Kaslardaki güçsüzlüğü ve ağrı şikâyetlerini yok edebilmek, vücuttaki fonksiyonları iyileştirmek için frekanslar üzerinden elektrik akımlarının kullanılması yöntemine elektroterapi denir. Bu tedavi amaçlarına bağlı olarak da kombine şekilde elektroterapi cihazları kullanılır. Elektroterapi tedavisi ile ilgili genel prensipler ise şu şekildedir:

• Elektroterapi tedavi yönteminde frekanslardaki elektrik akımlarının hasta üzerinde oluşturacağı fiziksel etkilerden yararlanılarak tedavi sağlanır.
  • Akut ya da kronik ağrılı rahatsızlıklarda dolaşımı hızlandırmak, aneljezi (ağrıya karşı duyarsızlık durumu) oluşturmak ve ödemleri azaltmak amacıyla kullanılan bir tedavidir.
  • Bu tedavi şeklinde doğrudan düşük şiddetlerde akımlar oluşturulur. Bu şekilde duyu sinirleri uyarılır.
  • Bir önceki adımla duyu sinirlerinin uyarılması sonucunda ağrı şikâyeti bloke edilmiş olur.
  • Elektroterapi uygulamasının ortalama süresi ise 20-30 dakika arasında değişiklik gösterir.

Elektroterapi Cihazı

Elektroterapi cihazı, hastalıklardan dolayı oluşmuş kas ağrılarına ve kas güçsüzlüklerine, ayrıca vücutta bozulmuş fonksiyonlar üzerine tedavi amaçlı uygulanan cihazlardır. Bu cihazların işleyişi ise türlü frekanslar üzerinden hastaya elektrik akımlarının gönderilmesi yöntemine dayanır. Tedavi amacıyla kombine elektroterapi cihazları tercih edilmektedir. Doktorların hastalar için hastalıklarına bağlı olarak tavsiye edebileceği bir ya da daha çok elektroterapi cihazı uygulaması olabilir. Bu cihazlar şunlardır:

• TENS cihazları,
  • Ultrason Cihazları,
  • ESWT Cihazı,
  • Vaccum Cihazı,
  • (IR) Infrared Lambası,
  • Elektro Stimülasyon Cihazları,
  • Yüksek ve Düşük Yoğunluklu Lazer Cihazı,
  • Pressoterapi Cihazı,
  • Traksiyon Cihazı,
  • (MRS) Manyetik Alan Uygulaması.

Elektroterapi Zararlı Mı?

Genelde herhangi bir şekilde yan etki meydana getirmeyen oldukça güvenli bir tedavi yöntemidir.

Elektroterapi Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

• Bel – Boyun Ağrıları
  • Eklem Ağrıları
  • İnme ve Felç
  • Beyin Travması
  • Omurilik Hasarı
  • Parkinson Rehabilitasyonu
  • MS Rehabilitasyonu
  • Romatolojik Rehabilitasyon
  • Ortopedik Rehabilitasyon
  • Sporcu Sağlığı gibi fizik tedavi ve rehabilitasyonun tedavi alanlarında kullanılmaktadır.

Ultrason, jobs, kısa dalga diatermi, lazer, TENS, ısı ajanları, compeks gibi temal tedavi aletlerinin bulunması ve hastalara özel uygun tedavilerin yapılması, tedavi başarısı  açısından oldukça önemlidir.