Burun Ucu Estetiği (TipPlasti)

TipPlasti Nedir?

Tip plasti (burun ucu estetiği) burun kemiğinde herhangi bir eğrilik veya deformasyon olmayan, fakat burun ön kıkırdak kısmında eğrilik, genişlik, kabalık, düzensizlik gibi veya burun deliklerinde genişlik olan hastalarda, burun kemiğine dokunmadan burnun ön tarafındaki kıkırdak bölümünü istenilen görüntüye getirmek için yapılan ameliyattır.

TipPlasti Ağrılı Bir Operasyon Mudur?

Ameliyat sırasında buruna verilen ilaçlar ile ameliyat sonrası ağrı hissedilmemektedir.

TipPlasti Kimlere Yapılabilir?

Tip plasti burun sırtında, burun yan kenarlarındaki kemik yapılarda, burun ortasındaki septum bölgesinde herhangi bir sorun olmayan, burun sırtı düzgün olan, burnu basık ve geniş olmayan ve yalnız burun ucunda sorun olan hastalarda, burun ucunu güzelleştirmek ve mevcut problemi gidermek için yapılabilir.

Bu ameliyat ile:

• Burun ucunun inceltilmesi
  • Burun ucunun kaldırılması
  • Burun ucunda açı değiştirilmesi
  • Burun ucunun öne getirilmesi
  • Burun deliklerindeki şekil bozukluklarının giderilmesi
  • Burun kanatlarındaki fazlalığın giderilmesi
  • Daha önce burun ameliyatı geçirmiş hastalarda burun ucu problemlerinin düzeltilmesi işlemleri yapılabilir.

TipPlasti Ameliyatı Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ameliyat öncesinde hastanın operasyonu gerçekleştirecek doktor ve anestezi uzmanına kullanıldığı ilaçlar ve genel sağlık durumuyla ilgili bütün detayları bildirmesi gerekir. Operasyon öncesinde üst solunum yolu enfeksiyonları, ateş, öksürük, boğaz ağrısı, karın ağrısı, grip, nezle, soğuk algınlığı ve uçuk durumları mutlaka doktora bildirilmelidir. Operasyondan 1 hafta önce kan sulandırıcı ilaçlar, bitki çayları, balık yağları kullanımı durdurulmalı, özel bitkisel kür uygulamaları yapılmamalıdır. Sigara kullanımı iyileşme sürecini olumsuz etkileyeceğinden, ameliyattan 2-3 hafta öncesinde sınırlandırılması tavsiye edilir. Kadınların regl döneminde olması ameliyata engel değildir.

TipPlasti İyileşme Süreci

Burun ucu estetiği diğer burun ameliyatlarıyla karşılaştırıldığında iyileşme süreci daha kısa olan, biraz daha kolay bir ameliyattır. Hasta gündelik yaşamına kısa zamanda geri dönebilmektedir.

Tip plasti sonrasında burun içini temizlemek ve nemlendirmek için burun spreyi kullanılması önerilir. Uygulanacak soğuk kompres ile 2 gün içinde şişlikler hızla inmeye başlar. 7. günden sonra kişi normal hayatına rahatlıkla devam edebilir. Burun ucundaki hissizlik 1 ya da 2 ay daha devam edebilir. İlk 3 ay içinde hızlı iyileşme, 6 -12 ay içinde ise tam iyileşme sağlanır.

TipPlasti Ameliyatına Bağlı Riskler Var Mıdır?

Rinoplasti ameliyatlarında burun kemiğine müdahale edilirken, tipplastide kemik kırılması olmaz. Dolayısıyla tipplasti iyileşme süreci daha kolay olan, sonrasında ödem, morluk ve kanama riskinin daha az olduğu bir ameliyattır.

Burun Eti Ve Burun Tıkanıklığı Operasyonları TipPlasti İle Eş Zamanlı Olabilir Mi?

Burun eti, septum eğriliği gibi burun tıkanıklığına neden olan sorunlar, burun ucu estetiğiyle eş zamanlı olarak giderilebilmektedir.