Masseter Tedavisi

masseter

Masseter Tedavisi Nedir?

Masseter kası ana çiğneme kaslarımızdan biridir. Bazı kişilerde bu kas patolojik olarak diğerlerine göre daha fazla büyüyerek baş ağrısı, diş sıkma ya da diş gıcırdatma gibi problemlere yol açar. Ek olarak, kişilerin masseter kasının çok büyümesi durumunda yüz estetiğinde kare yüz olarak tanımlanan bir görünüme sahip olmalarına neden olur.

Masseter kası; sürekli sakız çiğneme, stres nedeniyle geceleri diş sıkma, fındık veya benzeri sert maddeleri dişle kırmaya çalışma, genetik olarak hiperaktif kaslara sahip olunması gibi nedenlerle büyüyebilir. Masseter tedavisi ise bu büyümeyi engellemek amacıyla masseter kasına yapılan uygulamadır.

Masseter Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Masseter uygulaması için işlem öncesi, masseter kasının olduğu bölge gerekli hijyeni sağlamak amacıyla temizleyiciler yardımıyla temizlenir, ardından uygulama esnasında en az ağrı ve acı hissedilmesi için anestezik krem işlem bölgesine sürülür ve 15-20 dakika beklenir. Uygulama alanı krem yardımıyla uyuştuktan sonra, yanak bölgesinden direkt ortalama 8 mm derinlikteki çiğneme kasının içine botulinum toksin enjekte edilir. Ortalama 10 dakika kadar süren bir işlem olup ardından hemen günlük yaşantıya devam edilebilir.

Masseter Tedavisi Kimlere Yapılabilir?

18 yaşından büyük olup hiperaktif çene kaslarına, diş sıkması ve diş gıcırdatması gibi sorunlara sahip olan herkesin çene kasına bu tedavi yapılabilir. Estetik olarak incelendiğinde ise çene köşelerinde bulunan masseter kasının giderek küçülmesi halinde yuvarlak yüz görünümü azaltmak amaçlandığı için çene hattını belirginleştirmek ve V yüz görünümüne sahip olmak isteyen kişiler de masseter tedavisini tercih edebilirler.

Masseter Tedavisinin Etkisi Ne Zaman Görülür?

Masseter tedavisinin etkileri ortalama olarak 3-4 gün sonra görülmeye başlanır. Fakat 15 gün sonra tam etki gösterir, kaslar küçülür ve diş sıkma problemi belirgin olarak ortadan kalkar.

Masseter Tedavisinin Yan Etkileri Nelerdir?

Yapılan işlemde neredeyse hiçbir yan etki bulunmamaktadır. Hastanın cilt hassasiyetine göre ciltte küçük kızarıklar veya morarmalar görülebilse de soğuk kompres yöntemiyle hemen geçmektedir. Uygulamadan sonra hastalar bir şey yiyip içmekte özgürdürler.

Masseter Uygulaması Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

• İlk bir hafta hamam, solaryum, sauna gibi aşırı sıcağa maruz kalınmamalı
  • Uygulama yapılan bölgelerde toksin maddesinin yayılmaması ve diğer kas gruplarının etkilenmemesi adına ilk bir hafta işlemin uygulandığı bölgeye masaj ya da ovuşturma hareketleri yapılmamalı
  • Masseter tedavisi uygulama sonrası makyaj yapılabilir.